تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

شهید رئیسی همچون رجایی زندگی کرد

  • کد خبر : 61839
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴
شهید رئیسی همچون رجایی زندگی کرد
امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: شهید رجایی و آیت‌الله رئیسی برای زندگی ساده و بی‌پیرایه‌ای که داشتند شناخته و هر دو به دلیل نزدیکی به مردم و توجه به مشکلات آنها محبوبیت داشته‌اند.

ماموستا مامد کلشی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز» با اشاره به شخصیت بارز و ارزشمند رئیس‌جمهور شهید اظهار کرد: شهید رئیسی ویژگی‌های منحصربه‌فرد و ارزشمندی داشت که اخلاق و منش این شهید بزرگوار برگرفته از انقلاب و امام خمینی (ره) بود.

وی با اشاره به زندگی ساده و به‌دوراز تجملات شهید رئیسی عنوان کرد: زندگی و منش و شهادت این شهید بزرگوار شباهت زیادی به شهدای شاخص کشورمان داشت او همچون شهدای خالص برای کشور خدمت کرد و در نهایت در راه خدمت جان خود از دست داد.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه با اشاره به شباهت آیت‌الله رئیسی و شهید رجایی عنوان کرد: در مورد شباهت‌های بین آیت‌الله رئیسی و شهید رجایی می‌توان به چندین جنبه اشاره کرد، هر دو شخصیت‌های برجسته‌ای در تاریخ ایران هستند که به دلیل تعهدات دینی و اجتماعی‌شان شناخته شده‌اند.

وی با بیان اینکه هر دو نفر از شهدای خدمت بودند گفت: هر دو شخصیت آیت‌الله رئیسی و شهید رجایی به خدمت به مردم و پیروی از اصول انقلابی و ولایت‌مداری متعهد بوده‌اند.

کلشی‌نژاد ادامه داد: هر دوی آنها برای زندگی ساده و بی‌پیرایه‌ای که داشتند شناخته شده‌اند و شهید رجایی و آیت‌الله رئیسی هر دو به دلیل نزدیکی به مردم و توجه به مشکلات آنها محبوبیت داشته‌اند.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه تصریح کرد: شهید رئِیسی در شرایطی بزرگ شد که مانند رئیس‌جمهور شهید محمدعلی رجایی در جوانی دست‌فروشی می‌کرد، به دلیل یتیم شدن در پنج‌سالگی از همان اوایل نوجوانی کارگری و پادویی کرد تا بتواند خرج زندگی خود و مادرش را تأمین کند.

کلشی‌نژاد افزود: شهید آیت‌الله رئیسی مانند شهید رجایی به تحصیل علم و دانش پرداخت و توانست در علوم دینی مراتب عالی را طی و هم در علوم جدید مدرک دکترا بگیرد.

وی با اشاره به اینکه شهید رئیسی مانند رجایی زندگی بسیار ساده و حداقلی داشت گفت: شهید رئیسی مانند رجایی که اجازه نداد حتی فرزندش سوار موتور بیت‌المال شود، او علاوه بر اینکه نزدیکانش هیچ امتیاز بیشتری دریافت نکردند، خودش هم حتی یک ریال از حق‌التولیه قانونی و شرعی موقوفات که به متولی آستان قدس رضوی می‌رسد، استفاده نکرد.

کلشی‌نژاد ادامه داد: آیت‌الله شهید رئیسی حتی در اقدامی عجیب، پس از آنکه از تولیت آستان به ریاست قوه قضائیه رسید، بابت همه ناهارها یا شام‌هایی که در حرم به خدام حضرت هم می‌دادند و ایشان نیز میل کرده بود، چکی به‌حساب آستان کشید و بهای آن را پرداخت.

وی گفت: این شباهت‌ها نشان‌دهنده یک الگوی مشترک در رهبری و خدمت‌رسانی در جامعه ایران است که بر پایه ارزش‌های انقلابی و اسلامی استوار است این الگو به‌عنوان یک میراث‌فرهنگی و اجتماعی برای نسل‌های آینده به‌جامانده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=61839

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.