تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

رکورد ۵۰ ساله تولید گندم در بوکان شکسته شد

  • کد خبر : 19254
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
رکورد ۵۰ ساله تولید گندم در بوکان شکسته شد

با برداشت ۱۴۵ هزار تن گندم از مزارع بوکان رکورد ۵۰ ساله اخیر برداشت این محصول استراتژیک در این شهرستان شکسته شد

به گزارش اروم نیوز، مدیر جهاد کشاورزی بوکان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در سال زراعی جاری با برداشت ۱۴۵ هزار تُن گندم از مزارع بوکان، رکورد ۵۰ سال گذشته تولید این محصول راهبُردی در این شهرستان شکسته شد.

انور امینی خواه افزود: در سال زارعی جاری بیش از ۹۸ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان توسط شش مرکز خرید تعاون روستایی و ۲ مرکز خرید غله این شهرستان خریداری شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر خرید مازاد بر مصرف کشاورزان، پنج هزار تن خرید بذری نیز توسط شرکت‌های تولید و فراوری خریداری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان تصریح کرد: برابر برآوردها بیش از ۱۱ هزار تن گندم نیز توسط مردم ذخیره‌سازی و ۹ هزار تن نیز به‌عنوان بذر مصرفی کشت پائیزه در اختیار کشاورزان قرار دارد.

امینی خواه عنوان کرد: علاوه بر آمار اعلام شده، ۲۲ هزار تن نیز توسط کشاورزان بوکانی به مراکز خرید گندم شهرهای هم‌جوار تحویل داده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان افزود: در سال زراعی گذشته شاهد خرید تضمینی ۶۲ هزار تن گندم در سطح شهرستان بودیم که خوشبختانه در سال زراعی جدید این مهم با افزایش چشمگیری روبه‌رو شده که با این میزان شهرستان بوکان ضمن شکستن رکورد خرید تضمینی گندم در ۵۰ سال گذشته، رتبه نخست استانی را نیز کسب کرد.

وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جاری ۱۵۰ هزار ریال برای هر کیلوگرم نرخ‌گذاری و تعیین شده است، گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۷۲ هزار هکتار از مزارع دیم و آبی بوکان به کشت گندم اختصاص پیدا کرده بود.

امینی خواه افزود: خوشبختانه در سال زراعی جاری به علت بارش های خوب بهاره و همچنین هوای عالی و عوامل انسانی شاهد رکورد شکنی های دیگری نیز در حوزه برداشت جو، کلزا و نخود نیز در سطح مزارع شهرستان بودیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=19254

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.