تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

رهایی پس از 2 سال / به عشق امام حسین (ع) بخشیدند

  • کد خبر : 12571
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
رهایی پس از 2 سال / به عشق امام حسین (ع) بخشیدند

به گزارش پایگاه خبری اروم نیوز؛ ناصر عتباتی رئیس‌کل دادگستری استان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در مردادماه سال 1400 فردی باهویت ا – خ مرتکب قتل شده بود که با طی مراحل رسیدگی حکم قصاص وی صادر و با قطعیت آن منتظر اجرای حکم بود. عتباتی تصریح کرد: به‌منظور اصلاح ذات البین و […]

به گزارش پایگاه خبری اروم نیوز؛ ناصر عتباتی رئیس‌کل دادگستری استان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در مردادماه سال 1400 فردی باهویت ا – خ مرتکب قتل شده بود که با طی مراحل رسیدگی حکم قصاص وی صادر و با قطعیت آن منتظر اجرای حکم بود.

عتباتی تصریح کرد: به‌منظور اصلاح ذات البین و تلاش برای اخذ رضایت از اولیای دم اقدامات لازم انجام که سرانجام این تلاش‌ها منجر به نتیجه شده و با رضایت اولیای دم محکوم از قصاص رهایی و فرصت دوباره زندگی یافت.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی با ابراز خرسندی از این سازش گفت: امسال این سومین سازشی قصاص نفسی بود که در شهرستان بوکان رقم خورد که جای بسی مسرت دارد و نشان از روحیه بخشنده اولیای دم دارد.

عتباتی افزود: گذشت و بخشش معامله با خداوند متعال است و اجر و ثواب این کار ارزشمند را خداوند متعال خود در قرآن کریم متقبل فرموده است.

وی در پایان تصریح کرد: پویش به عشق امام حسین علیه‌السلام می‌بخشیم به‌مانند سال گذشته که برکات بسیاری داشت امسال هم در استان راه افتاده است و انتظار می‌رود مردم فهیم و باگذشت استان لحظات نابی از صلح و سازش و دوستی را رقم بزنند.

گفتنی است؛ پویش «به عشق حسین می‌بخشم»، ابتکاری از قوه قضاییه است تا به حرمت ماه محرم خانواده‌های اولیای دم از قصاص صرف‌نظر کرده و اقدام به بخشش کنند.

ستاد ملی صبر نیز از سال گذشته در راستای ایجاد صلح و سازش همزمان با فرا رسیدن ماه پر برکت محرم، اقدام به برگزاری «پویش به عشق حسین (ع) می‌بخشم» با همکاری ستاد‌های صبر استانی کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=12571

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.