تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

دلی که جا ماند، روایت دلدادگان مردم ارومیه در پیاده‌روی اربعین

  • کد خبر : 19153
  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۲۳
دلی که جا ماند، روایت دلدادگان مردم ارومیه در پیاده‌روی اربعین

به گزارش پایگاه خبری اروم نیوز؛ روزهای عاشقی یکی پس از دیگری در تقویم محرم گذشت و به‌روز چهلم رسید و عاشقان امام حسین (ع) از شهرهایشان تا کربلا رهسپار شدند. سال‌هاست اربعین و پیاده‌روی به سمت مزار سیدالشهدا به یکی از قدرتمندترین نمادهای همبستگی میان مسلمانان جهان بدل شده است و خان نعمت آن […]

به گزارش پایگاه خبری اروم نیوز؛ روزهای عاشقی یکی پس از دیگری در تقویم محرم گذشت و به‌روز چهلم رسید و عاشقان امام حسین (ع) از شهرهایشان تا کربلا رهسپار شدند.

سال‌هاست اربعین و پیاده‌روی به سمت مزار سیدالشهدا به یکی از قدرتمندترین نمادهای همبستگی میان مسلمانان جهان بدل شده است و خان نعمت آن به‌قدری گسترده است که نه‌تنها مسلمانان شیعه بلکه حتی مسلمانان سنی، مسیحیان، ایزدیان و پیروان دیگر آیین‌ها را هم فرامی‌خواند.

پیاده‌روی اربعین همان نقطه‌ای است که رنگ، نژاد، مذهب و آیین رنگ می‌بازد و همه مشتاقان و زائران با یکدیگر دست همدلی و همبستگی می‌دهند و سرود آزادگی، انسانیت و شرافت را زمزمه می‌کنند، این پیاده‌روی نمادی از حرکت حق علیه باطل است.

برخی از دلدادگان و عاشقان حسینی، راهی سفر کربلا شده‌اند و عده‌ای که این سفر نصیب آنها نشد، امروز هم‌زمان با اربعین حسینی ارادت خود را به سرور و سالار نشان دادند.

امروز دل‌های بی‌قرار و شیدای جاماندگان اربعین حسینی، با حضور میلیونی خود در پیاده‌روی اربعین حماسه‌ای دیگر خلق کردند.

امروز شیفتگان و ارادتمندان اهل‌بیت با حضور در راهپیمایی و پیاده‌روی اربعین در مناطق مختلف استان، دل‌ها را روانه کربلا و بین‌الحرمین کردند.

امروز بار دیگر شور و شعور حسینی مردم این دیار از اقشار مختلف در این اجتماع باشکوه به منصه ظهور رسید و آنانی که از قافله بزرگ اربعین در کربلا جامانده بودند با شوقی وصف ناشدنی در این آیین معنوی حضور یافتند تا در زمره اربعینی‌ها قرار گیرند.

زن و مرد، پیر و جوان، کوچک و بزرگ همه آمده بودند تا اندوه سنگین جاماندن از قافله عشق را با نوازش جاده‌ها تاب بیاورند با آنها هم‌کلام می‌شوم هر کدام با سوز خاصی از جاماندن خود از پیاده‌روی اربعین ناگفته‌هایی را گفتند.

 جا مانده‌ام جامانده بودن دردناک است

محسن محمودی جوانی ۲۸ساله با چشمانی گریان و دلی پر از امید در گفتگو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار کرد: جا مانده‌ام جامانده بودن دردناک است.

وی تصریح کرد: زیارت امام حسین (ع) سعادت می‌خواهد و تا آقا نطلبد، نمی‌توان در این مسیر گام برداشت.

محمودی نفس عمیقی می‌کشد و می‌گوید: هر چند نتوانستم خودم را به کربلا برسانم؛ اما از همین مسیر دور سلام‌هایم را برای اهل‌بیت (ع) می‌فرستم.
خدمت اربعینی چیزی فراتر از حضور در اربعین است.

خدمت اربعینی چیزی فراتر از حضور در اربعین است

مهدی رضاوردی عکاس خبری که خود را یک جامانده معرفی کرد در گفتگو با خبرنگار حرف اظهار کرد: خدمت اربعینی چیزی فراتر از حضور در اربعین است.

وی که در حال ثبت لحظات شیرین و غم‌انگیز از جاماندگان اربعین بود، گفت: سبک زندگی و خدمت اربعینی آغازی برای تمدن نوین اسلامی و رسیدن به ظهور امام‌زمان (عج) است و سعی داریم این سبک زندگی و خدمت‌رسانی رواج پیدا کند و سبک زندگی افراد بشود، می‌توانی اربعینی بشوی هر چند کربلا نرفته باشی.

ذهنی آشفته از علت فراق کربلا

الهه فرمانی جوان ۲۳ساله ارومیه‌ای که کنار پدر و مادرش در حال سینه‌زنی بود گفت: حال یک جامانده را جامانده می‌فهمد.

وی تصریح کرد: شرکت در پیاده‌روی اربعین برنامه‌ای بود که از چند ماه قبل تدارک آن را دیده بودیم و پاسپورتمان مهره خورده آماده رفتن بودیم.

فرمانی آهی سوزناک ازته‌دل کشید و افزود: یک هفته مانده به اربعین تمامی فامیل و آشناهایمان را برای طلب حلالیت به خانه خودمان دعوت کردیم.

وی در ادامه افزود: متأسفانه روز موعد مادربزرگم به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری شد و ما از پیاده‌روی اربعین جامانده‌ایم.

جامانده‌ایم؛ حوصله شرح قصه نیست!

صابر حسن‌خانی دانشجوی حقوق که بدون کفش با سربلند یا فاطمه و لباسی ساده و مشکی در گوشه‌ای بر موکب ثارالله تکیه داده بود و از چهره‌اش نمایان بود که روحش برخلاف جسمش در بین‌الحرمین پر می‌زند به سمتش رفته تا با او گفت‌وگو کنم و به‌محض شروع مصاحبه تا آمد چند کلمه صحبت کند بغضی گلویش را گرفت، آن مرد خود را خادم الحسین معرفی کرد.

وقتی از این جوان در خصوص پیاده‌روی اربعین پرسیدم انگار غم دنیا روی دلش آواره شد در ادامه با بغض بیان کرد: اکنون ۶ سال است که هر سال منتظر اربعین می‌شوم تا در راهپیمایی اربعین شرکت اما قسمت نمی‌شود و اکنون جامانده‌ایم و حوصله شرح قصه نیست.

این جوان به همراه چند تن از دوستانش را با اندوهشان تنها گذاشتم، ولی در هنگام خداحافظی گفت؛ نمی‌دانم تا سال دیگر زنده‌ام یا مرده؛ ولی برایم دعا کن که فقط یک‌بار دیگر در بین‌الحرمین زیارت اربعین خوانده و برای اربابم حسین عاشقانه اشک بریزم.

انتهای خبر /

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=19153

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.