تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

خبرنگاران اتاق فکری برای حل مشکلات تشکیل دهند

  • کد خبر : 16417
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
خبرنگاران اتاق فکری برای حل مشکلات تشکیل دهند

امام‌جمعه پلدشت گفت: خبرنگار انقلابی باید اصل ارزش‌های نظام اسلامی را حفظ کند و اتاق فکری جهت حل مشکلات تشکیل شود.

به گزارش اروم نیوز به نقل از  آراز سسی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در جلسه گرامیداشت روز خبرنگار با اشاره به اهمیت خبر، گفت: خبرنگار و فعال رسانه‌ای باید مستقل بوده و اصول خبری را رعایت کند.

وی با بیان اینکه خبرنگاری شغل بسیار حساسی است و خبرنگاران منزلت اجتماعی خاصی دارند، تصریح کرد: نباید خدمات خبرنگاران که در سرما، گرما، سختی‌ها، سیل و زلزله و رویدادهای مهم سیاسی همچون انتخابات و راهپیمایی‌ها به بهترین شکل ممکن به رسالت‌های خود عمل می‌کنند، فراموش شود و ما قدردان این همه خدمت از سوی آنها هستیم.

طالبی اظهار کرد: اهالی رسانه در توسعه و ترویج مفاهیم ایمان و امید در جامعه وظایف بسیار سنگین و مهمی بر عهده دارند.

امام‌جمعه پلدشت افزود: رسانه یکی از سلاح‌های مؤثر در دنیا است.

طالبی با بیان اینکه مطبوعات و رسانه یکی از الزامات است به شرطی که شفاف و صحیح صورت گیرد، گفت: تبادل فکری یکی از ویژگی‌های مهم است و باید بین اصحاب رسانه تبادل فکری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: انتقاد باید منصفانه باشد و همراه با انتقاد باید راهکار نیز ارائه شود.

طالبی اظهار کرد: خبرنگار انقلابی باید اصل ارزش‌های نظام اسلامی را حفظ کند، اخبار بروز باشد و اتاق فکری جهت حل مشکلات تشکیل شود.

امام‌جمعه پلدشت افزود: یکی از مشکلات ما عدم ثبات در مسئولین هست، تا مسئولی نسبت به حوزه استحفاظی خودآگاه می‌شود تغییر می‌کند.

وی کار خبرنگاران را خیلی با اهمیت و بسیار حساس برشمرد و اظهار کرد: خبرنگاران نقش بالایی در تنویر افکار عمومی دارند، لذا با همگان قدردان زحمات آن ها باشند.

طالبی گفت: سابقه روزنامه نگاری و مطبوعات در ایران به بیش از ۲ قرن می رسد و فعالیت های رسانه ای در دوره اخیر نیز با ظهور رسانه های دیجیتال و شبکه های اجتماعی گسترش بیشتری یافته است که نشان دهنده ارزش و جایگاه رسانه و خبر در زندگی بشری است.

وی تصریح کرد: اهمیت خبرنگاری به قدری است که با انتشار یک خبر مثبت و بر عکس آن می‌توان باعث ایجاد امید و یا یاس و ناامیدی در سطح جامعه شود.

وی عنوان کرد: خبرنگاران به دور از هر نوع جناح بندی باید تقوای الهی را در کار خود مد نظر داشته باشند، انتشار خبر درست و رعایت صداقت وظیفه خبرنگاران است.

وی اظهار کرد: خبرنگاری کاری بس مهم، دشوار و تخصصی محسوب می شود و برای آن معیارهایی چون ذوق و استعداد نوشتن و علاقه به یادگیری و مطالعه نیاز است.

امام جمعه پلدشت افزود: مسئولیت اجتماعی خبرنگاران ایجاد می‌کند که حق‌طلب باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=16417

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.