تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024
امام‌جمعه ارومیه:

حل مشکلات مردم باید اولویت دولت باشد

  • کد خبر : 62224
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
حل مشکلات مردم باید اولویت دولت باشد
امام جمعه ارومیه گفت: رئیس‌جمهور و اعضای کابینه باید با تمرکز بر حل مشکلات معیشتی، اقتصادی و اجتماعی مردم این مسائل را در صدر اولویت‌های خود قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز ارومیه که در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی‌های بین‌المللی است که مسلمانان از سراسر جهان با شور و اشتیاق در آن شرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: امسال در این رویداد عظیم حدود ۳۵ میلیون نفر به زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) مشرف شدند که این تعداد از زائران در دنیا بی‌نظیر است.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: این مراسم نه تنها نمادی از وحدت و همبستگی مسلمانان است، بلکه جلوه‌ای از ایمان خالص و عشق مشترک به اهل بیت (ع) محسوب می‌شود زائران با نیت و اخلاص قدم به قدم مسیر پیاده‌روی اربعین را طی می‌کنند تا ارادت خود را به امام حسین (ع) و ارزش‌های ایشان نشان دهند.

وی تصریح کرد: کسانی که در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند، به نوعی در جبهه امام حسین (ع) قرار دارند و به آرمان‌های او وفادارند همان‌طور که در واقعه کربلا، برخی در کنار امام حسین (ع) ایستادند و برخی دیگر در جبهه یزید قرار گرفتند.

قریشی عنوان کرد: امروز نیز این تقسیم‌بندی همچنان در جوامع انسانی وجود دارد، به ویژه در مسائلی همچون غزه، می‌توان دید که چگونه مردم در دو جبهه متفاوت قرار می‌گیرند عده‌ای که برای عدالت، آزادی، و حق مبارزه می‌کنند و عده‌ای که در مقابل این ارزش‌ها قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: این پیاده‌روی نه تنها فرصتی برای تجدید بیعت با امام حسین (ع) و آرمان‌های اوست بلکه یادآور اهمیت وحدت و همبستگی میان مسلمانان و ضرورت همزیستی مسالمت‌آمیز در جهان معاصر است.

خدمت به مردم و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی

قریشی تصریح کرد: هشتم شهریور ماه یادآور سالروز شهادت دو تن از بزرگ‌ترین فرزندان انقلاب اسلامی شهیدان محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر است.

وی گفت: این روز به عنوان آغاز هفته دولت، نمادی از تعهد و فداکاری این دو شهید والا مقام در مسیر خدمت به مردم و کشور است و رجایی و باهنر در راه خدمت به انقلاب و مردم به مقام شهادت نائل آمدند و یاد و خاطره آنان همواره به عنوان الگوی خدمت خالصانه و بی‌منت در ذهن مردم باقی خواهد ماند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه تصریح کرد: در این راستا مسئولان و کارگزاران نظام نیز باید از راه و منش این بزرگواران پیروی کرده و در جهت برآورده کردن مطالبات مردمی تلاش کنند.

الگوگیری از سفرهای استانی آیت‌الله رئیسی مفید واقع می‌شود

وی به دیدار اخیر مسعود پزشکیان با حضرت آقا اشاره کرد و گفت: زمانی که رئیس‌جمهور به حضور رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای رسیدند، معظم‌له نکات بسیار مهمی را بیان کردند که نیاز است رئیس‌جمهور و اعضای کابینه به این فرمایشات عمل کرده و پیگیر مطالبات مردمی باشند.

قریشی افزود: حضرت آقا تأکید کردند که مسئولان باید همچون آیت‌الله رئیسی، که پایه‌گذار و گسترش‌دهنده سفرهای استانی بوده‌اند در میان مردم حضور یابند و مشکلات آنان را از نزدیک لمس کرده و در جهت رفع آن‌ها تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: حضور در میان مردم و شنیدن دغدغه‌های آنان مسئولان را قادر می‌سازد تا تصمیمات بهتری بگیرند و سیاست‌های کارآمدتری را در پیش گیرند این رویکرد نه تنها به بهبود کارکرد دولت کمک می‌کند بلکه اعتماد عمومی را نیز افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که مردم احساس کنند صدایشان شنیده می‌شود و مشکلاتشان در اولویت قرار دارد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به فرمایشات خداوند در قرآن کریم، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم به صفات والا و برجسته پیامبر اکرم (ص) اشاره کرده است که رسول خدا (ص) فردی بسیار مهربان و با اخلاق نیکو بود.

وی تصریح کرد: این صفات برجسته باعث می‌شد که ایشان با مردم با لطافت و ملایمت برخورد کند و همواره با چهره‌ای بشاش و قلبی بخشنده، نیازهای آنان را در نظر بگیرد رحمت الهی که به پیامبر اکرم (ص) اعطا شده بود سبب شد که ایشان نه تنها پیام‌آور وحی الهی باشد بلکه نمونه‌ای کامل از انسانیت و مهرورزی را به نمایش بگذارد.

انتهای خبر/ م

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=62224

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.