تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

حضور وزیر کشور در مرز تمرچین پیرانشهر

  • کد خبر : 15935
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵
حضور وزیر کشور در مرز تمرچین پیرانشهر

به گزارش پایگاه خبری اروم نیوز به نقل از روژنیوز؛ احمد وحیدی، وزیر کشور با همراهی استاندارد آذربایجان غربی، فرماندار و نماینده مردم شهرستان پیرانشهر با حضور در مرز تمرین پیرانشهر از روند آماده‌سازی زیر ساخت‌های اسکان، پذیرایی و تردد زائران اربعین حسینی از این مرز بازدید به عمل آورد.   وحیدی در بازدید از […]

به گزارش پایگاه خبری اروم نیوز به نقل از روژنیوز؛ احمد وحیدی، وزیر کشور با همراهی استاندارد آذربایجان غربی، فرماندار و نماینده مردم شهرستان پیرانشهر با حضور در مرز تمرین پیرانشهر از روند آماده‌سازی زیر ساخت‌های اسکان، پذیرایی و تردد زائران اربعین حسینی از این مرز بازدید به عمل آورد.

 

وحیدی در بازدید از مرز تمرچین با بیان اینکه سال گذشته حدود ۷۰ هزار نفر از تمرچین برای زیارت اربعین از کشور خارج شدند، افزود: امسال برای ۵۰۰ هزار نفر تمهید شده و زواری از کشورهای دیگر هم از این مسیر می‌توانند عبور کنند، امکانات و تجهیزات لازم برای تردد ۵۰۰ هزار زائر اربعین از مرز تمرچین پیرانشهر فراهم شده است.

 

وزیر کشور ساماندهی عبور زایران از مرز تمرچین را از اولویت اصلی دولت و دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و افزود: باتوجه‌به گرمای زیاد سایر مرزها، تمرچین فعال‌تر خواهد شد.

 

احمد وحیدی امروز در مرز تمرچین پیرانشهر و در گفتگو با خبرگزاری روژنیوز افزود: نشست استان‌های هم‌جوار آذربایجان غربی در ارومیه برای ساماندهی عبور زائران از مرز تمرچین برگزار شد و باتوجه‌به گرمای زیاد سایر مرزها و هماهنگی با طرف عراقی، تمرچین فعال‌تر خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: باتوجه‌به گرمای زیاد در مرزهای دیگر و مسئله بُعد مسافت، امیدواریم زائران بیشتری از مرز تمرچین عبور کرده و ما نیز زمینه سفر بهتر را فراهم کنیم.

 

وزیر کشور خاطرنشان کرد: سال گذشته مردم منطقه و اهل‌تسنن و اهل‌تشیع استقبال بسیار خوبی از زائران اربعین انجام دادند.

 

وحیدی در ادامه افزود: باتوجه‌به علاقه مردم این منطقه برای استقبال از زائران اربعین، مسئله تردد زوار موجب وحدت و همبستگی بیشتر شده است.

 

وزیر کشور به برخورداری آذربایجان غربی از امنیت و آرامش کافی برای تردد زائران اربعین نیز اشاره کرده و یادآور شد: امسال گذرنامه‌های خاص اربعین برای زوار طراحی شده و دراین‌خصوص هماهنگی لازم با طرف عراقی صورت‌گرفته است.

 

وحیدی همچنین افزود: گذرنامه‌های خاص اربعین مخصوص کسانی است که فاقد گذرنامه بوده و به اربعین مشرف می‌شوند و در تمامی مرزهای شش‌گانه دارای اعتبار هستند.

 

وی در پایان اظهار داشت: امسال برای تردد زائران از مرز تمرچین پیرانشهر، زیرساخت‌های لازم از جمله جاده و حمل‌ونقل در ۲ طرف مرز مهیا شده است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=15935

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.