تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ 15 ربيع ثاني 1446 Friday, 18 October , 2024
عضو شورای شهر ارومیه:

جلسه عزل شهردار ارومیه رسمیت نداشت

  • کد خبر : 62500
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
جلسه عزل شهردار ارومیه رسمیت نداشت
عضو شورای شهر ارومیه گفت: برگزاری جلسه رسمی شورای شهر باید طبق مقررات با حضور حداقل دو سوم اعضا صورت گیرد اما جلسه روز گذشته تنها با حضور هفت نفر از اعضای شورا برگزار شد که از نظر قانونی مورد بحث بوده و رسمیت ندارد.

مرتضی منافی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «hv,l kd,c» در خصوص خبر عزل شهردار ارومیه اظهار کرد: روز گذشته به دلیل فوت یکی از اقوام، در جلسه شورای شهر حضور نداشتم و به‌طور کلی با عزل شهردار مخالف هستم.

وی در تشریح دلایل مخالفت خود گفت: برگزاری جلسه رسمی شورای شهر باید طبق مقررات با حضور حداقل دو سوم اعضا صورت گیرد، اما جلسه روز گذشته تنها با حضور هفت نفر از اعضای شورا برگزار شد که از نظر قانونی مورد بحث بوده و رسمیت ندارد.

عضو شورای شهر ارومیه تصریح کرد: در آغاز جلسه هشت نفر از اعضای شورای شهر حاضر بودند، اما وقتی موضوع عزل شهردار مطرح شد، صادق توکلی مهر جلسه را ترک کرد و با این اقدام، تعداد حاضرین به هفت نفر کاهش یافت.

وی در خصوص حادثه برق‌گرفتگی دختربچه ۹ ساله ارومیه‌ای نیز اظهار داشت: شهردار ارومیه در مورد این حادثه پاسخ مکتوبی به شورا ارائه داده بود، اما این پاسخ از سوی برخی اعضای شورای شهر به صحن شورا آورده نشد.

منافی همچنین به انتقادات خود از عملکرد شهردار اشاره کرد و گفت: بنده به برخی عملکردهای شهردار نقدهایی داشتم و این نقدها را بارها در جلسات شورا مطرح کرده‌ام. چند ماه پیش در جلسه استیضاح شهردار شرکت کردم و با وجود انتقاداتی که داشتم، رأی به ابقای او دادم.

وی افزود: این به معنای حمایت کامل از شهردار نیست، بلکه در آن زمان قانع شدم که ادامه فعالیت او به نفع شهر خواهد بود با این حال، همچنان برخی عملکردها را زیر سوال می‌بردم و اعتراضاتم را ادامه دادم.

منافی در خصوص جلسه روز گذشته شورای شهر و عزل شهردار اظهار داشت: رأی من به این جلسه ممتنع بوده و به طور کامل قانع نشدم اگر در جلسه حاضر بودم و به‌طور منطقی قانع می‌شدم، شاید رأی به استیضاح می‌دادم. اما به دلیل عدم حضور من و عدم رعایت تعداد قانونی حاضرین در جلسه، با عزل شهردار مخالف هستم.

وی همچنین به مراحل قانونی عزل شهردار اشاره کرد و گفت: عزل شهردار مراحلی دارد که باید طبق قانون طی شود اگر اعضای شورای شهر تصمیم به عزل شهردار داشته باشند، صورت‌جلسه‌ای تنظیم می‌شود که این صورت‌جلسه برای تأیید به هیأت تطبیق ارجاع داده می‌شود. در صورتی که هیأت تطبیق این تصمیم را نپذیرد، شهردار همچنان در سمت خود باقی خواهد ماند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=62500

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.