تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

اهانت به قرآن کریم، نشانه ترس دشمنان از موج اسلام‌خواهی در دنیا است

  • کد خبر : 13061
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
اهانت به قرآن کریم، نشانه ترس دشمنان از موج اسلام‌خواهی در دنیا است

امام‌جمعه میاندوآب گفت: اهانت به قرآن کریم، نشانه ترس و واهمه دشمنان اسلام از موج اسلام‌خواهی و قرآن خواهی در دنیا است.

به گزارش اروم نیوز به نقل از زرین خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش، اظهار کرد: یکی از اهداف قیام اباعبدالله الحسین (ع) امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بود.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه امام حسین (ع) بزرگ‌ترین آمر به معروف و ناهی از منکر بودند، گفت: ما نیز باید به‌عنوان پیروان ایشان، ادامه‌دهنده راه آن امام همام بوده و تذکر لسانی و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را فراموش نکنیم.

وی با تأکید بر اینکه امت اسلامی باید مقابل فساد و بی‌بندوباری ایستاده و با آن مبارزه کند، افزود: باید مانند اباعبدالله الحسین (ع) بود که وقتی دید امت جدش دچار انحراف شده، مقابل آن ایستاد و قیام کرد.

حسن‌زاده با بیان اینکه در اسلام به من چه جایی ندارد، تصریح کرد: هر کس در هر کجا هست باید پرچم مبارزه با فساد و بی‌بندوباری را در دست بگیرد و در این وادی به من چه هیچ جایی ندارد.

امام‌جمعه میاندوآب در ادامه با تأکید بر پرشور برگزاری شدن مراسمات عزاداری محرم، اظهار کرد: مجالس روضه محل تربیت است و باید نسبت به مجالس روضه خانگی نیز اهتمام داشت و مجالس روضه خانگی برپا شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به اهانت به قرآن کریم در سوئد، افزود: اهانت به قرآن، نشانه ترس و واهمه دشمنان اسلام از موج اسلام‌خواهی در دنیا است.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه قرآن، راه هدایت و مسیر حقیقی را به ما نشان داده و سراسر امید و نور است، تصریح کرد: قرآن کتاب تعقل، صراط مستقیم و همان معجزه‌ای است که مایه آرامش و شفا و ذکر بوده و بشریت را نجات داده است.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه ما عاشق قرآن و اهل‌بیت (ع) هستیم، گفت: دنیا بداند که ما امت اسلامی و ولایت‌مدار، دوشادوش یکدیگر، قرآن به دست گرفته و در زیر خیمه اهل‌بیت (ع) و اباعبدالله الحسین (ع)، فتنه دشمنان قرآن و اسلام را خنثی خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: آنها از رونق قرآن در جامعه و دنیا در هراس هستند و می‌خواهند مثل معاویه و عمروعاص در مقابل قرآن بایستند اما بدانند که کور خوانده‌اند و فتنه و توطئه آنها خنثی خواهد شد.

حسن‌زاده در ادامه با تأکید بر پر شور برگزارشدن مراسمات عزاداری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش، تصریح کرد: گریه بر مصائب امام حسین (ع) نشانه محبتی است که در دل‌های عاشقان جای دارد.

امام‌جمعه میاندوآب به رویارویی حر با کاروان امام حسین (ع) و داستان “حر” در کربلا نیز اشاره کرد و گفت: ادب حر، لقمه حلال، نام نیک و فرزند مادر عفیفه بودن حر را نجات داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=13061

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.