تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری:

امام‌راحل الهام‌بخش جنبش‌های آزادی‌خواهانه جهان است

  • کد خبر : 61834
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
امام‌راحل الهام‌بخش جنبش‌های آزادی‌خواهانه جهان است

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز، ما می‌بینیم که صدای اسلام و پیام امام راحل در سراسر جهان طنین‌انداز شده و مردمان بسیاری را به سمت عدالت، آزادی و استقلال هدایت می‌کند. این واقعیت، خود گواهی بر تحقق وعده امام خمینی (ره) و نشان‌دهنده مسیر روشن و امیدبخشی است که پیشروی جهان اسلام قرار دارد.

حجت‌الاسلام محمدحسین بیاتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز» ضمن عرض تسلیت رحلت جانگداز حضرت امام امت رهبر و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: یکی از شخصیت‌های برجسته امام خمینی (ره) که موجب شگفتی دوست و دشمن شده، پیش‌گویی‌های دقیق و آینده‌نگرانه ایشان در مورد حوادث سیاسی جهان و تحولات معاصر است.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) در نامه‌ای که به رئیس هیات رئیسه جماهیر شوروی نوشتند، با صراحت اعلام کردند که صدای شکسته شدن استخوان‌های کمونیسم به گوش می‌رسد و این ایدئولوژی را در موزه‌های تاریخ جهان خواهیم دید، در حالی‌که در آن زمان شوروی در اوج قدرت سیاسی خود بود.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: میخائیل گورباچف، رئیس‌جمهور شوروی، در آن زمان به خوبی نتوانست معنای عمیق این پیام را درک کند، با این حال، هنگامی که این پیام در حزب کمونیسم مطرح شد، همگان با احترام برخورد کردند و هیچ بی‌احترامی به آن نشد. هیچ‌یک از اعضای حزب تصور نمی‌کردند که چنین اتفاقی رخ دهد، اما تاریخ نشان داد که پیش‌بینی امام خمینی (ره) به حقیقت پیوست.

وی تصریح کرد: این نامه، نه تنها یک پیام سیاسی، بلکه یک هشدار و پیش‌بینی دقیق از سرنوشت یک ایدئولوژی بود که تا آن زمان تصور می‌شد غیرقابل شکست است، امام خمینی (ره) با بصیرت و نگاه آینده‌نگرانه خود، تحولات عظیمی را پیش‌بینی کردند که در نهایت به فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و پایان دوران کمونیسم انجامید.

بیاتی عنوان کرد: امام خمینی (ره) با اطمینان خاطر اعلام کردند که اسلام ابرقدرت‌ها را به زانو درخواهد آورد و پرچم جهان اسلام در سراسر جهان به اهتزاز درخواهد آمد امروز، ما شاهد تحقق این پیش‌بینی در منطقه غرب آسیا هستیم.

وی تصریح کرد: این رویداد نه تنها نشانی از قدرت و استواری اسلام است، بلکه نشان‌دهنده پویایی و مقاومت مردمان این منطقه در برابر تسلط و نفوذ قدرت‌های بزرگ جهانی است. کشورهای اسلامی، با همبستگی و اتحاد، توانسته‌اند در برابر فشارهای خارجی ایستادگی کرده و هویت و استقلال خود را حفظ کنند.

بیاتی اظهار کرد: بیداری اسلامی در میان مردم منطقه نیز موجب شده است که آنان با شناخت بیشتر از حقوق و مسئولیت‌های خود، در راه تحقق عدالت و آزادی تلاش کنند و این بیداری، نویدبخش آینده‌ای روشن‌تر برای جهان اسلام و منطقه غرب آسیا است.

وی خاطرنشان کرد: امروز، ما می‌بینیم که صدای اسلام و پیام امام راحل در سراسر جهان طنین‌انداز شده و مردمان بسیاری را به سمت عدالت، آزادی و استقلال هدایت می‌کند. این واقعیت، خود گواهی بر تحقق وعده امام خمینی (ره) و نشان‌دهنده مسیر روشن و امیدبخشی است که پیشروی جهان اسلام قرار دارد.

بیاتی بیان کرد: تحلیل‌گران و تاریخ‌نگاران از این پیام‌ها و پیش‌گویی‌ها به عنوان یکی از نقاط عطف تاریخی یاد می‌کنند که نشان‌دهنده عمق دید و بصیرت امام خمینی (ره) و قدرت تاثیرگذاری اسلام بر تحولات جهانی است. پیام ایشان، همچنان الهام‌بخش حرکت‌ها و جنبش‌های آزادی‌خواهانه در سراسر جهان است و نشان می‌دهد که قدرت ایمان و اراده ملت‌ها می‌تواند حتی بزرگترین امپراتوری‌ها را به زانو درآورد، این واقعیت، اثبات‌کننده تأثیرگذاری و ماندگاری آموزه‌های امام خمینی (ره) در تاریخ معاصر است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=61834

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.