تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

تولید 2 هزار تن عسل در سلماس

  • کد خبر : 16005
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
تولید 2 هزار تن عسل در سلماس

رئیس جهادکشاورزی سلماس در گفتگو با خبرنگار اروم نیوز؛ با بیان اینکه امسال تولید عسل در شهرستان سلماس ۲۰ درصد افزایش‌یافته است، اظهار کرد: زنبورداران شهرستان سلماس، رتبه دوم در تولید عسل در آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده است. وی افزود: باتوجه‌به شرایط مساعد جوی و بارش در زمان‌های مناسب، وجود گیاهان شهدزا […]

رئیس جهادکشاورزی سلماس در گفتگو با خبرنگار اروم نیوز؛ با بیان اینکه امسال تولید عسل در شهرستان سلماس ۲۰ درصد افزایش‌یافته است، اظهار کرد: زنبورداران شهرستان سلماس، رتبه دوم در تولید عسل در آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: باتوجه‌به شرایط مساعد جوی و بارش در زمان‌های مناسب، وجود گیاهان شهدزا در منطقه، وجود باغ‌ها و تنوع گیاهی و مرتعی در مزارع و مراتع سطح سلماس، این شهرستان را تبدیل به یکی از قطب‌های تولید عسل کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلماس، عنوان کرد: باتوجه‌به اینکه سلماس قطب تولید مرغوب‌ترین عسل در کشور است متأسفانه بسته‌بندی عسل تولیدی این شهرستان از دغدغه‌های مهم مسئولان در این بخش به شمار می‌رود.

منافی اظهار کرد: امیدواریم با تلاش زنبورداران و مشاوره علمی و تخصصی کارشناسان جهاد کشاورزی بتوانیم با افزایش تولید و بهبود روش‌های سنتی زنبورداری به مدرن، میزان تولید و رتبه شهرستان را ارتقا ببخشیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰۰ زنبوردار و ۸۰ هزار کنونی تولید عسل در این زمینه در شهرستان سلماس فعالیت داشته و در تولید عسل مرغوب نقش مؤثری دارند.

مدیر جهاد کشاورزی سلماس عنوان کرد: هم‌اکنون این ۴۰۰ زنبوردار زمینه اشتغال دو هزار نفر در این شهرستان را فراهم کرده است.

منافی عنوان کرد: زنبورداران در شهرستان سلماس سالانه دو هزار تن عسل مرغوب تولید و روانه بازار می‌کنند.

وی گفت: در راستای حمایت از بخش زنبورداران نیز مبلغی بالغ بر ۶ میلیارد تومان به آنان اختصاص‌داده‌شده است.

منافی خاطرنشان کرد: همچنین برای صادرات این محصول به کشورهای خارجی درصدد حمایت از بخش خصوص هستیم که با بسته‌بندی این محصول زمینه صادرات آن فراهم شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=16005

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.