تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

اتحاد مسلمانان سبب موفقیت شیعه و سنی در همه عصرها می‌شود

  • کد خبر : 14047
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
اتحاد مسلمانان سبب موفقیت شیعه و سنی در همه عصرها می‌شود

ماموستا عمر قادرپور در گفتگو با خبرنگار اروم نیوز؛ با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا به‌خاطر اتحاد بین مسلمانان بود، اظهار کرد: خداوند فرمود مؤمنان با هم برادر هستند؛ درست است که در جزئیات مذاهب اختلاف‌نظرهایی وجود دارد؛ اما نباید آنها را برجسته کرد و از اشتراکات فراوان غافل شد. وی افزود: […]

ماموستا عمر قادرپور در گفتگو با خبرنگار اروم نیوز؛ با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا به‌خاطر اتحاد بین مسلمانان بود، اظهار کرد: خداوند فرمود مؤمنان با هم برادر هستند؛ درست است که در جزئیات مذاهب اختلاف‌نظرهایی وجود دارد؛ اما نباید آنها را برجسته کرد و از اشتراکات فراوان غافل شد.

وی افزود: آنچه به مسلمانان عزت می‌بخشد اتحاد است، متحد بودن شیعه و سنی چیزی است که قرآن و بزرگان و رهبران تمامی مسلمانان به‌صورت فراوانی بر روی آن تأکید کرده و بر روی این اصل مهم دینی توجه خاصی دارند.

امام‌جماعت مسجد امام شافعی بوکان با بیان اینکه، اتحاد سبب موفقیت شیعه و سنی در همه عصرها می‌شود، عنوان کرد: امام حسین (ع) شخصیتی است که می‌تواند بین جامعه اسلامی الفت و محبت و اتحاد و یکپارچگی حاکم کند، دوستی و محبت اهل‌بیت (ع) باعث اتحاد امت اسلامی است.

وی عنوان کرد: فلسفه قیام امام حسین (ع) امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بود و این مسئله متعلق به یک مذهب خاص نیست؛ بلکه متعلق به تمام ادیان است.

قادرپور بیان کرد: براین‌اساس، قیام امام حسین (ع) و سایر بزرگان اهل دین در این چارچوب صورت گرفت همچنان که بزرگان دیگری نیز مانند عبدالله ابن زبیر در این راستا قیام کردند.

وی در ادامه عنوان کرد: جنایتی که نسبت به امام حسین (ع) و یارانش صورت گرفت در تاریخ بی‌سابقه بود و پس از اینکه آنان را شهید کردند آنها را درملأعام رها کردند تا سایر مردم جرئت امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نداشته باشند.

قادری با بیان اینکه، ظلم‌ستیزی با خصوصیات اسلام سازگار نیست، گفت: قیام امام حسین (ع) به‌خاطر اتحاد بین مسلمانان بود تا شیعه و سنی بار دیگر با یکدیگر متحد شوند و این امر سبب نزدیکی مسلمانان به یکدیگر می‌شود تا به ظلم‌ستیزی با یکدیگر نپردازند.

ماموستا قادرپور در ادامه خاطرنشان کرد: بی‌تردید در مراسمات عاشورایی و حتی غیر آن نباید کاری کرد که دل دیگر برادران مسلمان به رنجش درآید و در تمامی شرایط یارویاور یکدیگر باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=14047

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.