• امروز : چهارشنبه - ۱۵ مرداد - ۱۴۰۴
  • برابر با : 12 - صفر - 1447
  • برابر با : Wednesday - 6 August - 2025

مخاطبان فارسی زبان در اتاق خواب ستاره های هالیوود

  • کد خبر : 162477
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۳ - ۰:۰۰

آنچه در نگاه اول جلب توجه می کند، اصرار برنامه سازان شبکه «جم» بر استفاده از تصاویر مبتذل هنرمندان غربی به صورت عریان یا نیمه برهنه است به گزارش سرویس اجتماعی اروم نیوز در دهه‌های گذشته غرب با طراحی لابی صهیونیسم، راه‌های گوناگونی را در جنگ نرم علیه فرهنگ کشورهای در حال توسعه و به […]

آنچه در نگاه اول جلب توجه می کند، اصرار برنامه سازان شبکه «جم» بر استفاده از تصاویر مبتذل هنرمندان غربی به صورت عریان یا نیمه برهنه است

به گزارش سرویس اجتماعی اروم نیوز

در دهه‌های گذشته غرب با طراحی لابی صهیونیسم، راه‌های گوناگونی را در جنگ نرم علیه فرهنگ کشورهای در حال توسعه و به ویژه کشورهای اسلامی در خاورمیانه تجربه کرده است،‌ به‌ طوری که توانسته برخی از برنامه‌های ضدفرهنگی و “پروژه‌های کنترل ذهن” خود را در بعضی از کشورهای منطقه مانند ترکیه و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس اجرا کند.

در پروژه‌های نرم و ضدفرهنگی صهیونیستی-غربی، ابعاد و روش‌های گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ از اشاعه فرهنگ خیانت و عادی بودن روابط خارج از خانواده در شبکه‌های ماهواره‌ای زرد و تولید فیلم‌های بی محتوای ضداخلاقی که خیانت و بی‌بند و باری را امری رایج نشان می‌دهند گرفته تا ساخت عروسک‌های “باربی” و طراحی های هدف‌دار جلد دفتر و کیف مدرسه و وسایلی که همیشه همراه نوجوانان بوده و تأثیر بسزایی بر ذهن آن‌ها دارد.

 

 

 

 یکی از مهم ترین روش های مورد استفاده در این پروژه، الگوسازی به وسیله ستاره های سلبریتی برای جامعه ایرانی است. در این برنامه، خوانندگان و هنرپیشه های معروف غربی به وسیله ابزار مدرن امروزی به جامعه هدف معرفی می شوند.

در ادامه، تمام رسانه‌های دیداری، شنیداری و مجازی به طور هماهنگ و یکپارچه به تبلیغ و پیگیری مدام روابط خصوصی این ستاره ها می پردازند و مخاطب را وادار به پیگیری قصه‌هایی می‌کنند که اغلب آن‌ها محتوایی کاملا غیراخلاقی داشته و هیچ تناسبی با فرهنگ آنان ندارد.

برای مثال هرروز قصه‌ای جنجالی از روابط آن‌ها که یک روز به هم می‌رسند و یک هفته بعد از هم جدا می‌شوند یا خیانت یکی به دیگری، در رسانه‌های خبری غوغا به پا می‌کند و مخاطبان هدف را هرروز پیگیر اخبار پوچی از این دست نگه می دارند.

چهره های مشهور غربی که اغلب به عنوان ستاره معرفی می‌شوند، با ظاهری بسیار اغواکننده و پوشش‌های نامتعارف در انظار ظاهر شده و تبدیل به برند جهانی می‌شوند. لباس‌های خاص و نوع ظاهر آن‌ها که بسیار هوشمندانه طراحی شده‌اند، در کشورهای هدف به کالایی به روز و الگویی برای جوانان و نوجوان تبدیل می‌شوند.

 شبکه های ماهواره ای فارسی زبان هم به این کارناوال صهیونیستی پیوسته اند و تبلیغ سوپراستارها و فرهنگ زندگی آن ها را در دستور کار قرار داده اند.

یکی از شبکه های پیشرو در این عرصه نامطلوب، تلویزیون ماهواره ای “جم” (GEM.tv) می باشد که بخش قابل توجهی از این مأموریت جهنمی را بر عهده گرفته است. آنچه در نگاه اول جلب توجه می کند، اصرار برنامه سازان شبکه جم بر استفاده از تصاویر مبتذل هنرمندان غربی به صورت عریان یا نیمه برهنه است.

 

آن ها اصرار عجیبی دارند که به مخاطبان فارسی زبان در مورد ارتباطات شخصی و زوایای روابط خصوصی ستارگان، نوع پوشش آن ها در حالات مختلف از مجالس رسمی گرفته تا اتاق خواب، نحوه تغذیه، خانه و اتومبیل، مسافرت ها و… اطلاعاتی تزریق کنند که لزوما هیچ فایده ای بر آن مترتب نمی باشد و ای بسا موجد آسیب های جبران ناپذیر است.

 اگر محتوای این برنامه ها را به طور عمیق تر بررسی کنیم -بعنوان مثال برنامه ای تحت عنوان پاپاراتزی- مشخص می شود که سوژه های انتخاب شده عموماً کسانی هستند که همواره به علت سبک زندگی ناشایست و رفتارهای ناهنجار، حتی از سوی هموطنان خود نیز مورد شماتت و ملامت قرار می گیرند.

بنابراین به هموطنان عزیز هشدار می دهیم که با فاصله گرفتن از دایره تأثیرگذاری این تلویزیون های مخرب، فرزندان خود را از انحراف و کیان خانواده هایشان را از پاشیدگی مصونیت ببخشند. 

 

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=162477

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.